6 sposobów, aby schudnąć bez męki na siłowni i wyczerpujących diet

6 sposobów, aby schudnąć bez męki na siłowni i wyczerpujących diet

Jedną z najczęstszych przyczyn nadwagi jest stres, który większość z nas lubi jeść tłuste i słodkie potrawy. Rzadko spotyka się osobę, która gryzie selera lub cukinię! Faktem jest, że u większości zdrowych ludzi podczas stresu organizm wytwarza hormon kortyzol, który zwiększa apetyt.

Wydaje się, że słowo „stres” w naszym życiu wymawia się tak często, że stało się znane i wcale nie przerażające. Tymczasem pod jego wpływem zachodzą poważne negatywne zmiany w ciele. Stres wpływa na skład chemiczny krwi, metabolizm, równowagę relaksacji i napięcie narządów mięśniowych i mięśni w ciele. W rezultacie mogą pojawić się problemy nie tylko z nadwagą, ale także z sercem (dusznica bolesna, podwyższone ciśnienie), naczyniami krwionośnymi (zawroty głowy, bóle głowy), ruchliwości jelit (zaparcia, biegunka).

Jeśli dana osoba próbuje schudnąć tylko przez torturowanie się sportem i dietami, ale bez zwracania uwagi na walkę ze stresem, prawdopodobne jest, że znienawidzone kilogramy wkrótce powrócą, a osoba popchnie się jeszcze bardziej.

Wniosek sugeruje się sam – aby utrzymać wagę pod kontrolą, aby czuć się dobrze, musisz walczyć nie z liczbami na wadze, ale przede wszystkim ze stresem.

Jak zmniejszyć stres i schudnąć?

Jak schudnąć

Jak schudnąć

1. Psychologia

To, jak reagujemy na pewne wydarzenia – jesteśmy źli lub akceptujemy trudną sytuację jako lekcję – zależy od stanu duszy. Skuteczna walka z nadwagą i stresem nie ma znaczenia bez miłości do siebie i ciała, bez poczucia szczęścia, bez zrozumienia swoich celów i misji w tym życiu. Czytanie literatury psychologicznej, uczęszczanie na seminaria szkoleniowe i zwracanie się do psychologa nigdy nie będzie zbyteczne. Nie ma w tym nic złego. Kiedy była miłość do ciebie, kiedy nauczyłeś się wybaczać obelgi, kiedy poczucie winy przestaje się męczyć, kiedy rozumiesz, dlaczego wstajesz każdego dnia rano, dalsze środki na rzecz zmniejszenia poziomu stresu będą skuteczne!

2. Aktywność fizyczna

Najlepsze narzędzie przeciw nadwadze i stresowi jednocześnie. Dziwne, ale podczas pocenia się i umiarkowanych „prób sportowych” produkowany jest endorfin – hormon szczęścia.

Joga jest uważana za jeden z najlepszych sposobów radzenia sobie ze stresem. Różne pozy (asany) poprawiają krążenie krwi w narządach wewnętrznych, nasycają je tlenem i energią.

Pod koniec każdej lekcji jogi odbywa się relaks i medytacja. Człowiek zapomina o swoich problemach, rozluźnia ciało i ducha. W rezultacie działa dział przywspółczulny (odpowiedzialny za relaksację) układu nerwowego, osoba staje się spokojniejsza, metabolizm przyspiesza, poziom hormonu stresu maleje, a waga maleje!

3. Oddech

Oddech pozwala się zrelaksować i zrestartować. Zasadniczo prawie każda praktyka oddychania zmniejsza stres

4. Medytacja

Medytacja pomaga szybko się zrelaksować, uspokoić, zapomnieć o problemach – w tym czasie układ nerwowy również ma „wytchnienie”.

Istnieje stereotyp, że na medytację trzeba poświęcić dużo czasu, aby pozostać w ciszy i samotności. Przeciętny mieszkaniec metropolii nie ma na to wystarczająco dużo czasu, co oznacza, że ​​istnieje wymówka, aby nie medytować!

W rzeczywistości powyższe okoliczności są idealnymi warunkami do medytacji, których rzadko nikomu nie udaje się codziennie obserwować. Jeśli chcesz, możesz medytować prawie zawsze i wszędzie. Do najprostszej medytacji nie potrzebujesz tak bardzo – zamknij oczy i zatrzymaj w głowie wir myśli. Ale nasz umysł ciągle się martwi, a samo pozbycie się myśli w naszych głowach jest prawie nierealne. W tym przypadku wynaleziono zabawną sztuczkę o nazwie „Nakarm małpę” – to znaczy nakarm małpę. Zamykasz oczy, wyobrażasz sobie małpę i za każdym razem, gdy tylko zdasz sobie sprawę, że umysł zaczyna „mówić”, daj mu banana. Z pomocą „małpy” możesz medytować nawet w zatłoczonym wagonie metra! Spróbuj!

5. Pełny sen

Wydaje się, że wszyscy od dawna wiedzieli, że im więcej śpisz, tym więcej kilokalorii spala się w ciele. Na wszelki wypadek postanowiłem wycofać ten przedmiot. Powód utraty wagi jest ten sam: układ nerwowy odpoczywa (ważne: od 22 do 2 godzin w nocy !!!), poziom hormonu stresu spada, ciało w pełni przywraca swoją siłę, aby uruchomić mechanizmy metabolizmu, rozpadu tłuszczu itp. Powiem to łatwiej: im więcej godzin śpisz w ciągu dnia, tym mniej jesz!

6. Masaż.

Masaż relaksacyjny stymuluje produkcję endorfin w organizmie. Przyczyniają się do relaksu i spokoju, to znaczy redukują stres. Postaw na regularne odwiedzanie masażysty co 7-10 dni lub masowanie z 10 zabiegami co 3-4 miesiące – a będziesz najbardziej szczupły i najszczęśliwszy na świecie!

Czy używasz tych wszechstronnych sposobów na zmniejszenie stresu i dla jednej osoby i wagi? A może masz własne opcje? Powiedz nam proszę!

Dorotka

Blogerka i pasjonatka designu i nowych technologii.

Comments are closed.