15 49.0138 8.38624 1 0 4000 1 https://blogdoroty.pl 300 true 0

O której godzinie dziecko powinno iść do łóżka ?

Niemal każde dziecko z czasów radzieckich bało się złamać niepodważalną zasadę – iść spać po 21:00. Ale czy nasi rodzice postąpili słusznie? Czy dziecko potrzebuje tak ścisłego leżenia w łóżku? Na te pytania odpowiedziała nauczycielka ze szkoły podstawowej, a także ekspertka ds. Rodzicielstwa Stacy Carlsen.

Ekspertka uważa, że ​​główne czynniki wpływające na czas snu dziecka, to wiek i czas wstawania. Na podstawie tych danych Stacy opracowała arkusz kalkulacyjny, z którego korzystają teraz rodzice na całym świecie.

O której godzinie iść spać

Wielu ojców i mam było zaskoczonych faktem, że zdrowe dziecko tego potrzebuje dużo spać. Ale po wypróbowaniu tej metody rodzice młodych fidgetów doszli do wniosku, że to dzięki tej tabeli udało im się poprawić nie tylko harmonogram dzieci, ale także własny.

Musieli tak zorganizować swoje sprawy, aby spędzać więcej czasu z dziećmi przed pójściem spać . Zgodnie z tą tabelą dzieci w wieku od 3 do 6 lat muszą spać co najmniej 10-12 godzin dziennie. Starszym dzieciom proponuje się skrócony harmonogram snu – o 1 godzinę krócej.

Wielu dorosłych nawet nie zdaje sobie sprawy, jak ważny jest dla dziecka dobry wypoczynek podczas snu. W końcu konsekwencje braku snu u dzieci są znacznie poważniejsze niż u dorosłych. Często u śpiącego dorosłego funkcja ochronna organizmu jest osłabiona i pojawia się opóźniona reakcja na czynniki środowiskowe, co negatywnie wpływa na jego sprawność.

O której dziecko powinno iść spać ?

O której dziecko powinno iść spać ?

U dzieci obserwuje się poważniejsze konsekwencje, ponieważ sen bezpośrednio wpływa na rozwój dziecka. Prawie 80% hormonu wzrostu jest wytwarzane w pierwszej fazie snu. Brak odpowiedniego wypoczynku może stać się przyczyną zahamowania wzrostu i powolnego rozwoju dziecka.

Objawy braku snu u dzieci są często podobne: dzieci stają się niezrównoważone, wybredne, zapominające i mniej krytyczne wobec własnych działań. Często też przecierają oczy, jakby były pokryte kurzem. Inną ważną konsekwencją braku snu jest zmniejszona zdolność przystosowania się do stresu.

Ale te zmiany można odwrócić, jeśli zachowane są odpowiednie wzorce snu. Eksperci zalecają jednoczesne kładzenie dziecka do łóżka, wymyślanie rytuału zasypiania (czytanie lub słuchanie audiobooków), wietrzenie pokoju przed pójściem spać i usuwanie wszystkich przedmiotów, które mogą powodować hałas.

Previous Post
Które zboża są najzdrowsze
Next Post
Gdzie wyjechać za granicę w grudniu / styczniu 2020 roku ? COVID
Dorotka

Blogerka i pasjonatka designu i nowych technologii.