15 49.0138 8.38624 1 1 4000 1 https://blogdoroty.pl 300 0
theme-sticky-logo-alt
theme-logo-alt

Otyłość – choroba cywilizacyjna naszych czasów. Jak z nią walczyć?

Dla każdego idealne ciało oznacza coś innego. Warto jednak pamiętać, że żadna ze skrajności nie jest dobra dla zdrowia. Otyłość określana jest mianem choroby cywilizacyjnej naszych czasów i jest naprawdę niebezpieczna. Więcej informacji o jej skutkach i sposobach na pokonanie otyłości znajdziesz poniżej.

Wpływ otyłości na zdrowie

Nieodpowiednia masa ciała, zarówno zbyt wysoka, jak i zbyt niska, jest niebezpieczna. Nie chodzi tutaj o względu estetyczne czy gust, ale o zdrowie i życie człowieka. Otyłość określana jest często jakochoroba cywilizacyjna. Może dotyczyć osób w każdym wieku i zawsze niesie za sobą ryzyko. Główne czynniki, które przyczyniają się do otyłości to nieprawidłowe odżywianie oraz brak ruchu. Warto jednak zwrócić uwagę także naczynniki psychologiczne, które mogą być przyczyną oraz konsekwencją otyłości. Mowa tutaj ozłym nastroju, depresji, zaniżonej samoocenie. Związek z otyłością ma również uzależnienie od jedzenia, zespół nocnego jedzenia, a także zastępowanie jedzeniem potrzeb emocjonalnych. Na niewłaściwy tryb życia, wpływa również to jak wygląda rzeczywistość. Każdy mawiele obowiązków i zbyt mało czasui energii na prawidłowe odżywianie i sport. Łatwiej kupić szybką przekąskę w fastfoodzie, niż przygotować jedzenie w domu.Szybkie tempo życia z pewnością przyczynia się do otyłości.Nie można zapomnieć również o wszechobecnych reklamach, które zachęcają do zjedzenia kolejnego batona lub wypicia gazowanego napoju.

Otyłość wpływa na stan całego organizmu. Nie pozostaje bez znaczenia zarówno dla zdrowia fizycznego, jak i samopoczucia psychicznego człowieka. Otowpływ otyłości na człowieka:

  • Obciążenie i degeneracja stawów oraz kości– muszą one dźwigać większy ciężar niż w przypadku osoby o prawidłowej masie ciała. To sprawia, że stawy oraz kości są zbyt obciążone, może dojść do ich degeneracji. Sprawność osoby otyłej nie jest na prawidłowym poziomie. Pojawiają się dolegliwości takie jak bóle czy kłucie stawów i kości.
  • Upośledzenie przepływu krwi– nadmiar tkanki tłuszczowej odkłada się w naczyniach krwionośnych. To powoduje, iż krew nie przepływa prawidłowo i nie może dobrze odżywiać organów. Z powodu odkładania się tkanki tłuszczowej w naczyniach, osoby otyłe są bardziej narażone na zawał serca.
  • Problemy układu pokarmowego– nieprawidłowa dieta oraz brak ruchu powodują, że osoby otyłe są bardziej narażone na zespół jelita nadwrażliwego, schodzenia wątroby, choroby nowotworowe trzustki oraz jelita grubego.
  • Niska odporność– limfocyty zablokowane przez tłuszcz nie są w stanie odpowiednio reagować, dlatego człowiek otyły ma niską odporność i jest podatny na infekcje.

Warto walczyć z otyłością, aby zachować zdrowie psychiczne oraz fizyczne i cieszyć się dobrą formą. Jak to zrobić? W pierwszej kolejności należy dowiedzieć się, czy jest się osobą otyłą.Wskaźnik BMImówiący o otyłościwynosi ≥30.Aby obliczyć wartość należy podzielić masę ciała przez wzrost do kwadratu.

Pozbądź się otyłości

W celu zadbania o swoje ciało i organizm, trzeba pamiętać ozdrowej i prawidłowo zbilansowanej diecie. Powinny znaleźć się w niej wszystkie składniki, minerały i wartości odżywcze, których potrzebuje organizm. Należy również zwrócić uwagę na ich odpowiednią ilość. W celu ustalenia najlepszego jadłospisu, warto udać się dodietetyka. Każda sytuacja jest inna, pomoc wykwalifikowanej osoby często okazuje się niezbędna. Należy wyeliminować napoje gazowane, żywność wysoko przetworzoną, słodycze ze sklepowej półki. Zdrowa dieta to podstawa, podobnie jak regularna aktywność fizyczna. Jej zaawansowanie zależy od tego, jakie możliwości ma osoba otyła. W tej kwestii także warto zaufać specjalistom i udać się dotrenera personalnego, który ułoży skuteczny plan treningowy, dopasowany do potrzeb i możliwości klienta. Regularne działania są bardzo ważne. Ćwiczenia powinny odbywać się co najmniej kilka razy w tygodniu.

Dużą pomocą w procesie skutecznego i prawidłowego odchudzania, są preparaty wspomagające dostępne w aptekach. Dobrymi opiniami cieszy się Orlistat Hexal, który dostępny jest tutaj: https://www.apo-discounter.pl/orlistat-hexal-60-mg-w-kapsulkach-twardych-84szt-pzn-08982497.Wspiera odchudzanie, nie pozwala tłuszczom magazynować się w organizmie,zmniejsza wchłanianie tłuszczówze spożywanych posiłków. Jest on bezpieczny i dostępny w dużej liczbie aptek stacjonarnych oraz internetowych.

Dobre nawyki

W celu zadbania o swoje zdrowie i sylwetkę, należy pamiętać oprawidłowych nawykach. Wśród nich znajdują się:

  • spożywanie warzyw i owoców,
  • zrezygnowanie z używek lub ich znaczne ograniczenie,
  • zrezygnowanie ze sklepowych napojów i soków,
  • regularna aktywność fizyczna,
  • brak pośpiechu podczas spożywania potraw,
  • rezygnacja z produktów wysoko przetworzonych.

Warto wprowadzić dobre nawyki, aby cieszyć się nie tylko piękną sylwetką, ale także zdrowiem, wysokim poziomem odporności oraz lepszym samopoczuciem. Pamiętaj również o tym, że organizm potrzebuje odpoczynku. Szybkie tempo życia jest wymagające,daj sobie czas na relaks. Zadbaj także o zdrowy sen, który ma duży wpływ na zdrowie i samopoczucie człowieka.

Poprzednia publikacja
Jak dbać o nerki? Poradnik
Nastepna publikacja
Idealna aranżacja sypialni – jak ją osiągnąć?
Dorotka

Blogerka i pasjonatka designu i nowych technologii.