Co wziąć pod uwagę, wybierając kubki reklamowe?
Kubek reklamowy to jeden z lepszych gadżetów, jakie możesz podarować swoim kontrahentom. Jest praktyczny – przydaje się zarówno w firmie, jak i w domu. Użytkowany na bieżąco, pozwala oswoić się klientowi z logo twojej firmy. Co więcej, dobrze zaprojektowany kubek jest również estetyczny i poza naczyniem, pełni także rolę ozdoby. Ale jaki model wybrać i komu zlecić wykonanie? Ofert jest wiele – czym się kierować, by wybrać tę najlepszą?
Spis treści:
Model kubka – klasyka czy innowacja?
Na początku warto się zastanowić nad wyborem modelu kubka. Opcji jest sporo – od typowych, najprostszych, najczęściej spotykanych, po kubki wysokie (do latte), małe (do espresso), bardziej obłe a nawet prostokątne (różne opcje porównasz tutaj: https://ceramika-reklamowa.com.pl/). Najlepiej, aby już sama forma kubka oddawała charakter twojej działalności – czy jej podstawą jest realizowanie tradycji czy też może nieszablonowość? W razie wątpliwości możesz poprosić o wizualizację wybranej grafiki na kilku modelach i wybrać ten, na którym wygląda ona najlepiej.
Dostępne techniki zdobienia – na jaką się zdecydować?
Najwięcej chyba problemów przysparza jednak klientom wybór najciekawszej techniki zdobienia. Nie ma się co dziwić – to od niej zależy przecież efekt ostateczny. Ponownie zastanów się, jaką ideę chcesz przekazać i do kogo trafić? Często najlepsze będzie po prostu eleganckie logo na jednolitym tle. Możesz też zdecydować się na szczegółowy grawer albo oddający wiele detali nadruk w jakości fotograficznej. Dla wyjątkowych klientów czy na szczególne okazje, sprawdzą się natomiast kubki z ręcznie malowanymi elementami czy też zdobione kryształkami.
Minimalne zamówienie – ile kubków musisz kupić?
Najczęściej to właśnie od wybranej technologii nadruku, zależy minimalny nakład, jaki możesz zamówić. W przypadku dużych firm, potrzebujących sporo gadżetów, nie ma to większego znaczenia. Jednak małe przedsiębiorstwa, starające się nieco oszczędzić na marketingu, często preferują niewielkie nakłady i oferują gadżety tylko najważniejszym klientom. Informacji o minimum logistycznym i najbardziej opłacalnym typie znakowania, powinien udzielić konsultant firmy zajmującej się nadrukami na ceramice.
Czas realizacji – kiedy zamówienie będzie gotowe?
Jeśli ci się nie spieszy, termin realizacji nie ma większego znaczenia. Oczywiście wymarzoną sytuacją jest kompletowanie gadżetów do paczek świątecznych czy na targi na wiele miesięcy przed wydarzeniem. W praktyce jednak bardzo często potrzebujemy gratisów na wczoraj. Wówczas do kryteriów decydujących o wyborze kubka, należy również czas realizacji zamówienia w wybranej technice – z założenia zdobienie wykonywane maszynowo (np. grawer) będzie szybsze, niż np. ręcznie nanoszony nadruk fotograficzny.
Doradztwo specjalistów – nieoceniona pomoc fachowców
Trudności w wyborze najbardziej optymalnej opcji powinien pomóc rozwiać doradca z ramienia firmy zajmującej się znakowaniem. Nie musisz być ekspertem – to jego rolą jest zaopiekowanie się klientem i zaproponowanie najlepszego rozwiązania. Warto posłuchać podpowiedzi, ponieważ często okazuje się, że niektóre pomysły wyglądają lepiej na kartce niż w rzeczywistości.
Jakość wykonania – czy inni klienci byli zadowoleni?
Mówiąc o estetyce kubków reklamowych, zahaczamy o kategorię gustu – nie każdemu podoba się to samo. A jednak gdy większość użytkowników ocenia przedmiot na pięć gwiazdek i wystawia recenzje, wówczas warto zawierzyć ich opinii. Zarówno kubki reklamowe, jak i inne gadżety, zamawiaj z firm cieszących się zaufaniem klientów, posiadających recenzje. Wystrzegaj się agencji marketingowych oferujących tysiące produktów – ich wykonanie jest powierzane podmiotom trzecim, co może powodować znaczne obniżenie jakości. Stawiaj na firmy wyspecjalizowane w ceramice.
Grupa docelowa – komu chcesz podarować kubek?
Projektując motyw czy dobierając kolorystykę, pomyśl przede wszystkim, do kogo ma trafić przekaz. Czy odbiorcą będzie młody uczestnik festiwalu muzycznego, czy może dyrektor dużej firmy w wieku przedemerytalnym? Kobiety czy mężczyźni? Pracownicy fizyczni czy umysłowi? Skorzystaj z pomocy grafika, aby stworzyć gadżet, który bardziej nawet niż tobie, spodoba się osobom obdarowanym.
Tak naprawdę przy wyborze kubka reklamowego, wystarczy odpowiedzieć sobie na kilka kluczowych pytań: jaki nakład będzie potrzebny? Na kiedy? Komu będą wręczane kubki? Jaki powinien być ich główny przekaz? Ile jestem w stanie za to zapłacić? Reszta to już kwestia gustu, choć warto również skorzystać z fachowej pomocy, wybierając optymalny rodzaj znakowania i model.