Jak rzucić palenie papierosów ?

Jak rzucić palenie papierosów ?

Palenie jest szkodliwe i wpływa na nasz nastrój a także zdrowie fizyczne. Dowiedz się więcej na temat palenia a także poznaj sposoby jak szybko rzucić palenie papierosów.

Jak palenie wpływa na palacza?

Już dawno udowodniono szkodliwość palenia dla ludzi – uzależnienie to dotyczy nie tylko płuc, ale także jamy ustnej, a nawet mózgu. Zagrożenia dla zdrowia wynikające z używania tytoniu:

  • Drogi oddechowe – zapalenie oskrzeli, przewlekła obturacyjna choroba płuc, rak płuc.
  • Narządy krążenia – zwiększone ciśnienie, przyspieszenie akcji serca, zwężenie tętnic (zgorzel), uszkodzenie wewnętrznej wyściółki tętnic (udar, zawał serca).
  • Narządy trawienne – zaburzenia żołądka, wrzody żołądka.
  • Jama ustna – zapalenie dziąseł, rak jamy ustnej.
  • Skóra – szybkie starzenie, szarość i bladość skóry.
  • Narządy płciowe – niepłodność, impotencja.
  • Zarodek ludzki – przedwczesny poród, niedowaga, zły stan zdrowia.
  • Psychika jest uzależnieniem.
  • Ogólne zdrowie – skraca oczekiwaną długość życia.
Jak rzucić palenie papierosów ?

Jak rzucić palenie papierosów ?

Co się dzieje po rzuceniu palenia

Jeśli zamierzasz rzucić palenie, zrób to. Ale nigdy więcej nie pal. Rzeczywiście, korzystne zmiany w twoim ciele zaczną się pojawiać w ciągu 20 minut po rzuceniu palenia!

  • Około 20 minut po paleniu ostatniego papierosa ciśnienie krwi i tętno spadną. Przeciwnie, temperatura ciała w rękach i nogach zacznie rosnąć.
  • Około 8-12 godzin po rzuceniu palenia poziom tlenku węgla we krwi spadnie do normy. Oddychanie będzie dosłownie łatwiejsze.
  • Po 24 godzinach ryzyko zawału serca zostanie znacznie zmniejszone.
  • Po 48 godzinach zauważysz, że zakończenia nerwowe lepiej radzą sobie z funkcjami zapachu i smaku.
  • Dwa do trzech tygodni po ostatnim papierosie poprawi się krążenie krwi. łatwiej ci będzie chodzić. Kaszel i świszczący oddech zaczną zanikać. Po trzech miesiącach śluz z papierosów w płucach opuści cię.
  • Dziewięć miesięcy później minie uczucie chronicznego zmęczenia i duszności podczas chodzenia. Płuca odzyskają się prawie całkowicie.
  • Po roku ryzyko zachorowania na chorobę wieńcową i zawał serca zostanie zmniejszone o połowę w porównaniu z czasem, kiedy byłeś palaczem.
  • Po 5-15 latach twoje ciało będzie w stanie całkowicie zregenerować siły. Pamiętaj, że palenie tytoniu i nawyki żywieniowe powodują 60% wszystkich nowotworów.
  • Po około 15 latach ryzyko zachorowania na choroby przewlekłe będzie takie samo, jak gdybyś nigdy nie palił.
jak skutecznie rzucić palenie

jak skutecznie rzucić palenie

Jak rzucić palenie ? Od czego zacząć ?

1. Zdefiniuj swoje „dlaczego”

Wymień wszystkie powody, dla których chcesz rzucić palenie. Być może powinno to zadowolić ukochaną osobę, zaoszczędzić pieniądze lub poprawić zdrowie.

2. Wybierz datę

Postaraj się wybrać dzień X za dwa do trzech tygodni, abyś miał czas na przygotowanie się do przejścia do życia bez palenia. Aby osiągnąć najlepszy sukces, wybierz najbardziej odpowiednią dla Ciebie datę, na przykład urodziny, rocznicę lub święto.

3. Pozbądź się wszystkich akcesoriów do palenia

Zbieraj zapalniczki, popielniczki, tuby i pozostałe papierosy i wyjmij je z samochodu, domu i miejsca pracy. Zrób to teraz, aby te przedmioty nie sprawiły, że zechcesz później zapalić.

4. Redukcja nikotyny

Zacznij ograniczać nikotynę, aby pomóc ciału przystosować się do zmian. Na przykład, jeśli palisz paczkę dziennie, stopniowo zmniejszaj ją do połowy kilku tygodni przed datą rzucenia palenia.

5. Skonsultuj się z lekarzem

Skonsultuj się z dostawcą opieki zdrowotnej w sprawie dostępnych bez recepty leków rzucających palenie, takich jak plastry nikotynowe, pastylki do ssania lub leki na receptę, które mogą zmniejszyć chęć palenia.

6. Stwórz swoją strategię

Utwórz plan rzucenia palenia, który opisuje, jak poradzisz sobie z tymi problemami i jakie nowe procedury zastąpią twoje stare nawyki palenia.

7. Uzyskaj wsparcie

Nie odmawiaj pomocy krewnym i przyjaciołom. Porzucenie nawyku jest trudnym procesem, ale przy wsparciu przyjaciół i rodziny możesz zrobić wszystko.

prosta metoda jak skutecznie rzucić palenie

prosta metoda jak skutecznie rzucić palenie

Jak nie przybrać na wadze po rzuceniu palenia

Palenie działa jak środek hamujący apetyt, więc przyrost masy ciała jest częstym problemem dla osób uzależnionych od tego nawyku.

Palenie osłabia zmysł węchu i smaku, więc po rzuceniu palenia jedzenie często wydaje się bardziej atrakcyjne. Dlatego ważne jest, aby znaleźć inne zdrowe sposoby radzenia sobie z nieprzyjemnymi uczuciami, takimi jak stres, lęk lub nuda

Zamiast iść na papierosy lub jedzenie, gdy jesteś zestresowany, niespokojny lub przygnębiony, naucz się nowych sposobów szybkiego uspokojenia się. Słuchaj inspirującej muzyki, baw się ze swoim zwierzakiem lub, na przykład, napij się gorącej herbaty.

  • Jedz zdrowe, różnorodne potrawy. Jedz dużo owoców, warzyw i zdrowych tłuszczów.
  • Naucz się jeść świadomie. Emocjonalne jedzenie bywa automatyczne i prawie bez znaczenia. Spróbuj skoncentrować się na potrzebach swojego ciała: czy naprawdę jesteś głodny, czy po prostu się nudzisz?
  • Pij dużo wody. Woda pomoże również usunąć toksyny z organizmu.
  • Chodź więcej. Pomoże to nie tylko spalić kalorie i zmniejszyć wagę, ale także złagodzi uczucie stresu towarzyszące rzuceniu palenia.

Jak szybko rzucić palenie: metody alternatywne

Istnieje wiele różnych metod, które skutecznie pomogły ludziom przełamać nałóg palenia:

Leki

1. Leki. Leki na rzucenie palenia mogą zmniejszyć apetyt na papierosy. Są najbardziej skuteczne, gdy są stosowane jako część kompleksowego programu rzucania palenia, jednak przed użyciem należy skonsultować się z lekarzem i nie stosować samoleczenia. Najczęściej stosowane plastry nikotynowe, pastylki do ssania, inhalatory, aerozole do nosa.

Papierosy elektroniczne

2. Papierosy elektroniczne. Vape może również pomóc pozbyć się złego nawyku. Ma jednak jednak wady:

  • płyn stosowany w papierosach elektronicznych zawiera nikotynę, która ma wiele negatywnych skutków zdrowotnych;
  • e-płyny mogą zawierać substancje zapachowe, które mogą powodować przewlekłe choroby płuc

Biorezonans magnetyczny – odczulanie od papierosów

3. Biorezonans magnetyczny to odczulanie od papierosów. Kosztuje ok 100zł , trwa ok 40 minut i dzięki niemu usuwasz nikotyne ze swojego ciała. Biorezonans magnetyczny usuwa z Twoje działa uzależnienie fizyczne ( w ok 90%) a zostaje tylko uzależnienie psychiczne z którym musisz sobie sam poradzić.

Dorotka

Blogerka i pasjonatka designu i nowych technologii.

Comments are closed.